Veelgestelde vragen

Vragen? Wij hebben antwoorden!

In het onderstaande overzicht vind je de veelgestelde vragen. De kans is groot dat je hier een antwoord op je vraag vindt. Zo niet, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

Veelgestelde vragen over de EMQ e-bike

Algemeen

Hoeveel weegt de EMQ e-bike?

De EMQ e-bike weegt 12,9 kg, inclusief accu.

Wat zijn de formaten van de opgevouwen EMQ e-bike?

De opgevouwen EMQ e-bike heeft de volgende afmetingen: 80 x 65 x 25 cm

Hoe hard kan de EMQ e-bike maximaal?

De EMQ e-bike gaat maximaal 25 km/uur.

Kan ik nog fietsen als de accu leeg is?

Ja zeker, je kan nog prima fietsen wanneer je accu leeg is. De trapondersteuning werkt dan alleen niet meer.

De accu is ingebouwd, maar wat gebeurt er als ik de accu wil vervangen?

De ingebouwde accu is zeker vervangbaar, maar alleen door EMQ of bij EMQ aangesloten fietsenmakers. De eerste twee jaar zit er garantie op de accu, en vervangen wij deze kosteloos als de accu niet meer naar behoren presteert. Wil je buiten de garantie de accu vervangen? Ook geen probleem. Wij rekenen dan EUR 290,- voor de nieuwe accu, en EUR 61,05 montagekosten.

Mag de EMQ e-bike gratis mee in de spits in het ov?

Absoluut! De EMQ e-bike voldoet aan alle maximale maten om altijd, overal gratis mee te mogen.

Wat is de maximale (gewichts)belasting op de EMQ e-bike?

Om absoluut achter de levensduur van je EMQ e-bike te staan, houden wij 95 kilo aan als maximale gewichtsbelasting van je EMQ e-bike.

Kan ik de EMQ e-bike ook bestellen?

Je kunt de EMQ e-bike gemakkelijk bestellen. Wanneer de e-bike gepersonaliseerd en afgemonteerd is door een van onze monteurs, kun je hem afhalen in onze showroom en werkruimte op Amsterdam Westpoort. Is dit niet mogelijk voor jou? Geen probleem! Wij komen ook langs op Station Amsterdam Sloterdijk.

Als ik toch niet tevreden ben, kan ik de fiets dan ruilen?

Tuurlijk! Wij gaan voor volledige tevredenheid. Als je binnen twee weken het gevoel hebt dat de EMQ e-bike niet helemaal aan je verwachtingen voldoet, dan is dat geen probleem. Uiteraard krijg je het volledige aankoopbedrag terug.

Let op: eventuele schoonmaak-, herstel- en reparatiewerkzaamheden worden wel in rekening gebracht. Is de EMQ e-bike zichtbaar intensief gebruikt? Dan kunnen we de retouraanvraag weigeren.

Ik heb de EMQ e-bike besteld maar nog geen koopafspraak gemaakt, hoe werkt dit?

Gefeliciteerd met je EMQ e-bike. Je kan snel en gemakkelijk jouw koopafspraak boeken via de onderstaande link.

Boek hier jouw koopafspraak

Veel rijplezier gewenst!

Betaling

Welke betaalmethodes accepteert EMQ?

Je kan de EMQ e-bike bestellen en betalen door te klikken op de knop Bestellen. Daar kun je met iDeal je EMQ e-bike afrekenen.

Kan ik ook met een creditcard betalen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. We vragen je om het bedrag te voldoen per iDeal.

Ik heb de EMQ e-bike betaald maar nog geen koopafspraak geboekt

Geen probleem! Je kan jouw koopafspraak op ieder moment zelf inplannen. Dat kan je snel en gemakkelijk hier doen. 

Onderhoud & Garantie

Waar kan ik terecht voor onderhoud?

Om je EMQ e-bike in de meest optimale conditie te houden, is het belangrijk om na de eerste onderhoudsbeurt je EMQ e-bike 1-2x per jaar een onderhoudsbeurt te laten geven.

Dat kan bij elke fietsenmaker die verstand heeft van vouwfietsen en e-bikes, en het natuurlijk ook bij ons. Boek je bij EMQ je onderhoudsbeurt, dan hebben wij een leenfiets voor je klaarstaan. Wij rekenen EUR 79,95 voor een onderhoudsbeurt van je EMQ e-bike.

Wil je ultiem gemak? Wij bieden extra servicepakketten aan om je nog meer te ontzorgen. Zo bieden wij bijvoorbeeld een ‘Express Service’ aan. Zodat je je EMQ e-bike kan laten onderhouden terwijl je wacht met koffie en wifi.

Wat neemt EMQ allemaal mee in de EMQ onderhoudsbeurt?

  • Elektrische systeem controleren
  • Stekkers elektrische systeem controleren en behandelen
  • Verlichting controlleren
  • Ketting spannen en smeren
  • Ketting controleren op slijtage
  • Tandwielen check op slijtage
  • Remkabels afstellen
  • Remblokken afstellen
  • Remblokken controlleren op slijtage
  • Spaken spannen en wielrichten
  • Balhoofd afstellen
  • Asmoeren vastzetten
  • Overige boutjes en moertjes vastzetten
  • Snelspanners afstellen en smeren.
  • Banden goed om de velg leggen
  • Banden controleren op slijtage
  • Banden oppompen

Eventueel

  • Schoonmaken
  • Lakrestauratie

Wanneer plan ik de eerste onderhoudsbeurt in?

Ongeveer na 300 km plan je de onderhoudsbeurt in. Het eerste teken is dat je trapper overslaat. Wacht dan niet te lang, anders slijt je EMQ e-bike onnodig bovenmatig.

Wat houdt het EMQ service+ pakket in?

Het service+ pakket is een extra onderhoudspakket van EMQ. Zo krijg je bij aankoop de onderstaande diensten:

  • 100% rijklaar
  • 24/7 toegang tot klantportal
  • Schoonmaakservice na elke onderhoudsbeurt bij EMQ
  • GRATIS eerste onderhoudsbeurt, ter waarde van €79,95
  • 50% korting op de tweede onderhoudsbeurt, ter waarde van €39,98
  • GRATIS leenfietsservice, ter waarde van €12,95 per keer
  • Onbeperkt GRATIS express service, ter waarde van €35,- per keer
  • Reminderservice voor je onderhoud

Wat houdt het thuisservicepakket in?

Het thuisservice pakket is een extra pakket van EMQ. Zo krijg je bij aankoop de onderstaande diensten:

  • 100% rijklaar
  • 24/7 toegang tot klantportal
  • Schoonmaakservice na elke onderhoudsbeurt bij EMQ
  • Aflevering bij je thuis (of waar je maar wilt), GRATIS.
  • Twee onderhoudsbeurten bij je thuis (of waar je maar wilt) voor €79,95 per beurt
  • Reparatie en garantiegevallen, bij je thuis (of waar je maar wilt).
  • GRATIS leenfietsservice, ter waarde van €12,95 per keer
  • Onbeperkt GRATIS express service, ter waarde van €35,- per keer
  • Reminderservice

Wat houdt de express service in?

Simpel gezegd is de express service een ‘klaar terwijl je wacht service’. Zo kan je op de inloopochtenden gemakkelijk een afspraak plannen en wachten met koffie én wifi.

Wat zijn de onderhoudskosten op de lange termijn?

Voor de beste levensduur van elke fiets, dus ook die van de EMQ e-bike, is het tijdig en goed uitvoeren van de eerste servicebeurt cruciaal. De eerste onderhoudsbeurt plan je in na ongeveer 300 km gefietst te hebben.

 

Na de eerste onderhoudsbeurt heeft je EMQ e-bike ongeveer 1-2 keer per jaar een onderhoudsbeurt nodig. Boek je die bij ons? Dan rekenen we daar €79,95 voor. Maken we direct je EMQ e-bike helemaal schoon, en restaureren we (indien nodig) gratis de lak van je e-bike.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Binnen de garantietermijn repareert EMQ kosteloos gebreken. Mocht er iets stuk gaan dan kan je met ons contact opnemen. Dan zorgen wij dat het geregeld wordt. Voor de meeste onderdelen van je EMQ-fiets geldt de wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Deze geldt voor de accu en andere losse onderdelen. De uitzondering hierop is het frame: hier gaan we verder en geven we je 3 jaar garantie. Aan slijtage onderhevige onderdelen, zoals remblokjes, vallen niet onder de garantie.

Verzekering

Ik ben mijn fietssleutel kwijt, wat moet ik doen?

Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk een nieuwe sleutel bij laat maken. Dit kun je doen via www.fietssleutels.nl of via EMQ. De sleutel moet besteld worden bij de leverancier of producent van het slot. Je kunt de sleutel niet via ENRA bestellen.

Je kunt dit formulier gebruiken om aan ons door te geven dat je een sleutel bijbesteld hebt. Voor de dekking van je verzekering is het noodzakelijk dat wij weten dat je een sleutel bijbesteld hebt.

Ik heb schade aan mijn fiets, wat moet ik doen?

Bij schade aan je fiets kunt je jouw fiets laten repareren bij een van onze gespecialiseerde EMQ-reparateurs. ENRA zorgt voor de afhandeling met EMQ. Het eventuele eigen risico moet je zelf voldoen aan EMQ. Hoe hoog jouw eigen risico is, verschilt per soort dekking en verzekering.

Komt je schade voort uit een eenzijdig ongeval? Dan kun je dit bij ons melden via dit formulier.

Ik heb schade en het is niet mijn schuld, wat moet ik doen?

Probeer met de tegenpartij een Europees Schadeformulier in te vullen. Daarna kunt je je EMQ e-bike bij EMQ laten repareren. Het Europees Schadeformulier stuur je vervolgens naar ENRA op. ENRA zal voor jou proberen de schade, inclusief je eigen risico, te verhalen bij de tegenpartij.

Download het Europees Schadeformulier hier.

Ik ontving een verlengingsaanbod van ENRA, ben ik verplicht deze te accepteren?

Nee, je bent niet verplicht deze te accepteren.

Het aanbod is vrijblijvend. Als je de verzekering wilt verlengen kun je naar enra.nl/verlengen gaan.
Wil je je verzekering niet verlengen, dan hoef je niets te doen.
Je kunt alleen de verlengingswebsite bezoeken als je van ons een offerte ontvangen hebt. In andere gevallen kun je hier niet inloggen.

Als je een verzekering hebt afgesloten voor 1 jaar, dan ontvang je ieder jaar van ENRA een brief waarin ENRA aangeeft dat je verzekering automatisch voortgezet wordt.
Als je dit niet wilt, dan kun je ENRA een e-mail sturen dat je de verzekering wenst te beëindigen. Je kunt ook dit formulier invullen.

Je ontvangt geen verlengingsaanbod als je een Basis dekking afgesloten heeft. Als je deze verzekering na 3 jaar wenst te verlengen, kan dit alleen via EMQ. EMQ moet de huidige waarde van je fiets bepalen (taxeren). Daarna kan EMQ de fiets opnieuw voor je verzekeren. Het verzekerde bedrag is dan gelijk aan de getaxeerde waarde.

Betaal ik poliskosten voor mijn fietsverzekering?

Ja, je betaalt éénmalig € 5,00 poliskosten. Dit brengen wij in rekening bij de eerste premie die je betaalt.

Afspraken inplannen

Waar kan ik mijn onderhoudsbeurt inplannen?

Dat kan je snel en gemakkelijk doen via deze link.

Waar kan ik mijn ophaalafspraak plannen?

Heb je een bericht ontvangen van een van onze medewerkers dat je EMQ e-bike weer klaar staat? Dan kan je hier gemakkelijk een ophaalafspraak inplannen.

Waar kan ik mijn koopafspraak inplannen?

Allereerst gefeliciteerd met je gloednieuwe EMQ e-bike! Je kan de koopafspraak gemakkelijk inplannen via deze link. Veel rijplezier gewenst!

Waar kan ik mijn reparatie inplannen?

Via de EMQ klantportal kun je 24/7 snel en gemakkelijk een melding maken van een storing. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact op met je en evalueren het probleem.